فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي
تبلیغات
تبلیغات
نوشته شده توسط : سلطان قلبها

 

 فرماندهي كل قوا

 

(سيد علي حسيني خامنه اي)

 

رهبر معظم انقلاب اسلامي

 


حسن فیروزآبادی (زاده ۱۳۳۰، مشهد) رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. وی از سال ۱۳۶۸ تاکنون ریاست ستاد فرماندهی کل قوا و پس از تغییر نام ستاد کل نیروهای مسلح را عهده‌دار است و بلندپایه‌ترین مقام نظامی پس از فرمانده کل قواست

 

 

 

 حسن شاه‌صفی فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ تاکنون برعهده دارد.

 

 

 امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی سالو محله دومین فرمانده و فرماندهٔ کنونی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 


احمدرضا پوردستان از امرای ارتش جمهوری اسلامی ایران است. او از سال ۱۳۸۷ به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شده‌است.پیش از این سمت در سمت‌هایی چون ریاست دانشگاه افسری امام علی (ع) و نیز فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت داشته‌است. وی ۱۰۰ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی در جریان جنگ ایران و عراق را داشته که عمده آن در بوده‌است. وی در سالهای ۱۳۷۸و ۱۳۷۹ با درجه سرهنگ تمام فرماندهی تیپ ۲۵ تکاوران ممتاز شمالغرب نزاجا را بر عهده داشت.

 

 

 


سید عطاءالله صالحی (متولد ۱۸ اسفند ۱۳۲۸)
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی درسال ۱۳۴۶ وارد ارتش شد و در سال ۱۳۴۹ با رسته توپخانه از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد. امیر صالحی در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۸۴ و پس از استعفای امیر سرلشکر محمد سلیمی به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. سرلشکر صالحی پس از رهبر انقلاب و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بالاترین مقام ارتش ایران است و در پست فرماندهی کل آجا دارای اختیار صدور دستور و فرماندهی مستقیم بر فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش است. وی هم اکنون دارای ۴۷ سال خدمت در ارتش است.

 

دریادار حبیب‌الله سیاری (۱۳۳۴ فسا) فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران است. درجه نظامی وی دریادار است. سیاری دارای مدرک تحصیلی دکتری، جانباز ۷۰٪ بوده و سابقه ۷۵ ماه حضور در جبهه‌های جنگ ایران و عراق را دارد. وی در سال ۱۳۵۳ پس از اتمام تحصیلات مقدماتی به استخدام ارتش درآمد و پس از طی دوره مقدماتی در رسته تکاوری در دانشکده افسری نیروی زمینی به نیروی دریایی مشغول به خدمت شد. امیر سیاری دوره‌های کلاه سبزی، دافوس و علوم استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی گذرانده است. از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان به فرماندهی آموزش منجیل، فرماندهی تیپ یکم تفنگداران دریایی بندرعباس، جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی، فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت و منطقه چهارم دریایی نداجا اشاره کرد. دکتر سیاری پس از آن به ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران منتقل شد، بعنوان جانشین معاون هماهنگ کننده، مشاور نظامی و معاون امور اجرایی و پشتیبانی خدمات رزمی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران به ایفای نقش پرداخت. وی در سال ۱۳۸۴ بعنوان جانشین فرمانده نیروی دریایی به نداجا بازگشت. وی از مرداد ماه سال ۱۳۸۶ به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شده است..[۱] او هفتمین فرمانده نیروی دریایی ارتش است که پس از پیروزی انقلاب این مسوولیت را برعهده دارد.

 

 

 

 منبع : ويكي پديا فارسي

 





:: بازدید از این مطلب : 1030
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: